کوتاه شدن قد، زنگ خطری برای ابتلا به پوکی استخوان
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

«فریبا خسروشاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان،اظهار کرد: پوکی‌استخوان، شایع‎ترین بیماری استخوانی در جهان است که کشور و استان ما نیز از این امر مستثنی نیست و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‎ای داشته باشیم، چون از پوکی‌استخوان به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود.

 

وی با اشاره به این مطلب افزود: پوکی‌استخوان معمولاً زمانی نمایان می‌شود که دیر شده است، چون با افزایش سن، تراکم استخوان‎ها کم می‌شود و این در حالی است که اگر این روند به همین صورت ادامه یابد و فرد توجهی نسبت به این امر نداشته باشد، دچار پوکی استخوان می‌شود، از همین‌رو باید مسائل پیشگیری را در این زمینه در نظر بگیریم.

 

خسروشاهی با اشاره به اهمیت نوع تغذیه در میان افراد جامعه، تصریح کرد: کلسیم از جمله ملزوماتی است که برای جلوگیری از پوکی استخوان باید در سبد غذایی خانوارها وجود داشته باشد که در لبنیات و فرآورده‎های لبنی به وفور دیده می‌شود. هم‌چنین برای جذب کلسیم در بدن نیاز به ویتامین D مشهود است، اما با توجه به نوع پوشش به ویژه در زنان، استفاده از کرم‎های ضدآفتاب و ... بدن نمی‌تواند این ویتامین را جذب کند، از همین‌رو باید از مکمل‎های دارویی تحت نظر پرشک استفاده شود.

 

این کارشناس مسئول با بیان اینکه جگر و تخم‎مرغ از دیگر منابع ویتامین D است، خاطرنشان کرد: افراد در جامعه نسبت به تغذیه خود باید نهایت دقت را داشته باشند تا بتوانند تا حدودی از بروز برخی مشکلات جلوگیری کنند. هم‌چنین ورزش و فعالیت‌‎های بدنی منظم و پایدار در طول روز نباید فراموش و حداقل در طول هفته 50 دقیقه به ورزش کردن پرداخته شود، چون این فعالیت‎ها در سنین سالمندی با مشورت پزشک موجب تقویت عضلات می‌شود.

 

خسروشاهی در خصوص عدم مصرف سیگار و دخانیات، یادآور شد: ترک سیگار و دخانیات از عوامل دخیل در جلوگیری از ابتلا به پوکی‌استخوان است که نکته قابل تأملی است و نباید نسبت به آن بی‏‌تفاوت بود. یک نوع از پوکی‌استخوان که وابسته به سن افراد است میزان شیوع آن در میان زنان و مردان یکسان است، اما در نوع دیگر پوکی‌استخوان که به سن بستگی ندارد درصد ابتلای زنان پس از سن یائسگی بیشتر است، اما در مردان پوکی‌استخوان که در سنین سالمندی موجب شکستگی می‌شود از عوامل مهم آنها در مرگ و میر بشمار می‌رود، از این‌رو امسال شعار «قدرت بدنی بیشتر با استخوان‎های محکم‏‌تر» را برای این روز در نظر گرفته بودند.

 

کارشناس مسئول بیماری‎های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به اهمیت پیشگیری نسبت به درمان، خاطرنشان کرد: ما باید بیشتر در راستای آموزش‎های پیشگیرانه گام برداریم تا درمان، چون درمان خاصی این مشکل ندارد چون با پیری استخوان‎ها همراه است، اما در برخی مواقع در مراحل اولیه می‎توان با استفاده از برخی درمان‌های دارویی روند این عارضه را کندتر کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com